Over Uitgekookt

1-persoons gerechten

Uitgekookt is ideaal wanneer je op zoek bent naar 1-persoons gerechten. Je bestelt er gemakkelijk verschillende gezonde gerechten voor 1 persoon. Dat is perfect voor wanneer je geen tijd hebt om zelf te koken. Dinner for one, here I come!

Makkelijke 1-persoons maaltijden van Uitgekookt

Ben je geïnteresseerd in de makkelijke 1-persoons maaltijden van Uitgekookt? Kies dan voor het proefpakket. Dan heb je de keuze uit tal van heerlijke 1-persoons gerechten en betaal je slechts €19,95 voor 4 maaltijden. Hoe werkt het bestellen van makkelijk avondeten voor 1 persoon? Dat is heel eenvoudig! Het begint bij het selecteren van jouw favoriete 1-persoons gerechten. Dit kan zowel online, telefonisch als via de bezorger. Die geeft je jouw ingevulde bestelformulier mee. Dan gaan de chefs van Uitgekookt aan de slag om jouw gezonde maaltijd voor 1 persoon klaar te maken. Dit gebeurt met de beste verse ingrediënten van veelal lokale telers. Hierdoor zal je ook alleen seizoensgerechten op het menu zien staan: "vandaag geoogst is morgen op jouw bord!".

De maaltijden bevatten geen conserveringsmiddelen, geur-, kleur- en smaakstoffen. Hierdoor kan je jouw maaltijd tot 5 dagen in de koelkast bewaren. Het bezorgen van jouw 1-persoons gerechten gebeurt koelvers op vaste momenten. Dit zal veelal door dezelfde bezorger gebeuren, wel zo persoonlijk en herkenbaar! Daarna bepaal je zelf wanneer je jouw avondeten voor 1 persoon opwarmt. Dit kan in de oven of magnetron. Je vindt meer informatie betreffende de tijd en temperatuur op de verpakking. Vaak kun je binnen 4 minuten al genieten van jouw 1-persoons maaltijd.

Gerechten voor 1 persoon

Je vraagt je misschien af uit welke type gerechten voor 1 persoon je kunt kiezen. Iedere week staan er 25 nieuwe maaltijden op het menu, waaronder minimaal 3 vegetarische opties. Deze zijn samengesteld door professionele chefs en een diëtist. Hierdoor ben je gegarandeerd van lekkere, gevarieerde en gezonde maaltijden voor 1 persoon. In het bestelproces krijg je de verschillende type gerechten te zien, bijvoorbeeld: Hollands, Werelds, Vis/Vega en de Keuze van de chef. Zo kun je gemakkelijk sorteren op jouw gewenste type gerecht.

Hier zie je dan ook afbeeldingen van alle 1-persoons gerechten. Wanneer je hierop klikt, zie je alle informatie betreffende de bereidingswijze en bewaaradvies, ingrediënten, voedingswaarden en allergieën. Je bepaalt zelf de grootte van jouw maaltijd: klein, medium of groot. Daarna voeg je gemakkelijk de maaltijd toe aan je boodschappenmandje! De winkelmand zorgt ervoor dat je een gemakkelijk overzicht hebt van het gekozen avondeten voor 1 persoon en de totaalprijs hiervan.

Gezonde 1-persoons maaltijden

De makkelijke maaltijden voor 1 persoon zijn gezond vanwege verschillende redenen. De kant-en-klare maaltijden van Uitgekookt bevatten geen ongezonde toevoegingen, zoals zout, suiker en vet. Jouw 1-persoons gerecht zit boordevol gezonde voedingsstoffen. Er zit 150- 200 gram groente in ieder gerecht, plus voldoende eiwitten en gezonde vetten. Je zal ook langer verzadigd blijven door de maaltijden vanwege het gebruik van koolhydraten met een lage glycemische index. Ook zal je bloedsuiker hierdoor minder gaan schommelen.

De meeste groenten worden gestoomd, zodat er zoveel mogelijk vitamines worden behouden. En wanneer er vet gebruikt moet worden bij het bereiden van een maaltijd, dan wordt er bewust gekozen voor vloeibare en gezonde plantaardige oliën. Het hele proces wordt overzien door een diëtist, kwaliteitsmanager en onafhankelijke instanties op het gebied van voedselveiligheid. Je geniet dus met een gerust hart van de gezonde 1-persoons maaltijden van Uitgekookt.

Recepten voor 1 persoon? Onze tips!

Bij het koken voor 1 persoon wil je natuurlijk voorkomen dat je te grote porties maakt, waardoor je koelkast vol restjes komt te liggen. Wij geven je alvast een aantal tips wanneer je aan de slag gaat met recepten voor 1 persoon:

  • Kies voor producten die langer houdbaar zijn, zoals aardappelen, rijst en pasta.
  • Koop ingrediënten die passen bij het seizoen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan fruit en groente. Deze kun je vaak gerust een week bewaren.
  • Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld vlees, vis, groenten en brood in te vriezen. Wanneer je het in kleine stukjes hebt gesneden, kun je het gemakkelijk in de vriezer bewaren.
  • Bij 1-persoons gerechten heb je vaak niet veel nodig van bepaalde ingrediënten. Haal daarom je groenten of fruit bij de lokale boer, omdat je deze producten per stuk kunt kopen.
  • En bovenal: met enkele ingrediënten maak je al makkelijke en gezonde 1-persoons gerechten.

Om verspilling van voedsel tegen te gaan en om gewoonweg gevarieerd te eten, is het belangrijk om je maaltijden in te plannen. Check welke restjes je nog in de koelkast hebt liggen en maak een boodschappenlijstje voor de eerstvolgende dagen. Wanneer je kookt voor 1 persoon is het ook makkelijk om vast voor meerdere avonden vooruit te koken. Maak bijvoorbeeld kleine porties van soepen, pastasaus of ovenschotels. Dat scheelt je weer om elke avond een 1-persoons gerecht klaar te maken!

Probeer 4 kennismakingsmaaltijden voor maar €19,95

Van de Uitgekookt redactie

Wij koken graag, maar smullen ook van schrijven over eten! We geven je dan ook graag tips & tricks op het gebied van lekker en gezond eten en informeren over onze maaltijdservice.