Uitleg

De labels op ons menu

Dit betekenen ze.

Op ons menu vind je een aantal labels, zoals gezondste keuze, bewuste keuze, vis en vegetarisch. Wat betekenen deze labels? Je leest het hier.

Vis en vegetarisch

Een beetje voor de hand liggend maar een maaltijd met het vislabel bevat vis en een maaltijd met het vegetarische label bevat geen vlees. Let wel op dat er in sommige maaltijden met een vislabel ook vlees kan zitten. In de Voordeelbox Vis & Vegetarisch stoppen we alleen vismaaltijden zonder vlees.

Gezondste en bewuste keuze

Sommige van onze maaltijd bevatten extra veel groente en/of een bepaald maximum zout of vet. Dit zijn onze gezondste keuzes en bewuste keuzes. Deze herken je aan een label. De gezondste keuze krijgt een hartje, bewuste keuze krijgt een appeltje.

Gezondste keuze

Dit is de beste keuze als je nog gezonder wil eten. Ze voldoen aan deze eisen:

  • Minstens 150-200 gram groente
  • Maximaal 0,4 gram zout (per 100 gram)
  • Maximaal 2,25 gram verzadigd vet (per 100 gram)

Natuurlijk valt ons verse fruit ook onder de gezondste keuze.

Bewuste keuze

Deze maaltijden zijn gezonder dan de meeste maaltijden, maar mogen iets meer zout en vet bevatten dan de gezondste keuze maaltijden.

  • Minstens 150-200 gram groente
  • Maximaal 0,67 gram zout (per 100 gram)
  • Maximaal 5,7 gram verzadigd vet (per 100 gram)

Wil je weten wat er deze week op het menu staat?