Wij koken graag, maar smullen ook van schrijven over eten! We geven je dan ook graag tips & tricks op het gebied van lekker en gezond eten en informeren over onze maaltijdservice.
Een familiebedrijf met persoonlijke aandacht en doorgroeimogelijkheden. Daar was Janita twee jaar geleden naar op zoek. “De klantenservice is hier niet simpelweg de telefoon opnemen en bestellingen doorvoeren”, vertelt ze. “Er zit veel meer achter. Je moet kunnen schakelen en meedenken met de klant. Dat is uitzonderlijk aan deze plek bij Uitgekookt: het is een hoogwaardige baan waar je in kan groeien.”
Janita van Unen (35) is teamleider op de klantenservice. Ze is verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding, het aansturen van het team, maken van de planningen en gesprekken voeren met collega’s. Zo helpen we bij Uitgekookt onze collega’s groeien en brengen we de klantenservice naar een hoger niveau. Maar een afdeling van ruim 30 mensen in haar eentje aansturen, dat kan niet. Daarom heeft de klantenservice de afgelopen jaren een nieuwe constructie ontwikkeld om iedereen de aandacht te geven die ze verdienen.
De klantenservice werkt in drie groepen. Iedere groep heeft teamleden met een supervisor of senior. Janita: “Voorheen had ik 30 mensen onder me. Dat was te veel. Nu hebben we meer persoonlijke aandacht voor de collega’s. Iedereen heeft op zijn of haar manier aandacht nodig. Uitgekookt groeit zo snel dat ik niet meer tegelijk de aandacht aan individuele personen kan geven én het grote plaatje in de gaten kan houden.”
De supervisors en seniors in het team houden het welzijn van de collega’s in de gaten. “Iedereen heeft een klein groepje mensen onder zich en ik houd contact met de supervisors om het geheel te overzien”, vertelt Janita. “De supervisors weten wat er speelt bij de collega’s en krijgen alle nieuwe ideeën binnen.”
Die ideeën komen van collega’s én van klanten. Janita: “Op deze afdeling bellen we de hele dag met onze klanten. Dat is onze doelgroep. Zij weten waar ze behoefte aan hebben. Het gebeurt regelmatig dat klanten met ideeën komen die wij intern bespreken en doorvoeren.”
De tekst gaat verder onder de foto
“Dat is een gevoel”, zegt Janita. “Het gevoel dat je ertoe doet. We hebben allemaal één doel: zorgen dat onze klanten blij zijn en genieten van onze gezonde en lekkere maaltijden. Dat doel bereiken we samen, met alle collega’s. Daarom helpen we op elkaars afdeling wanneer er hulp nodig is.”
Binnen twee jaar groeide Janita door van klantenservicemedewerker naar teamleider. Het is bij Uitgekookt belangrijk dat iedereen zichzelf blijft ontwikkelen en kan groeien. “Dat vind ik het mooie aan hier werken: Uitgekookt is een familiebedrijf dat klein begonnen is en nu snel groeit. Het is fijn dat ze de mindset van een klein bedrijf niet uit het oog verliezen. Ik ben hier geen nummer, maar een mens, een collega met ambitie.”
Kijken naar wat een persoon kan, waar iemand naartoe wil en waar een collega het meest gelukkig is. Dat vinden we belangrijk. Janita: “Op de klantenservice hebben we bijvoorbeeld nu iemand die ICT interessant vindt en een opleiding wil doen in die richting. Bij Uitgekookt krijgt hij de mogelijkheid om naast zijn werk op de klantenservice bij te leren in ICT. Je kan alle kanten op, als je wil.”
Het wíllen doorgroeien is de kern van Janita’s verhaal: “Er zijn genoeg doorgroeimogelijkheden, zolang je maar laat zien dat je iets wil.” En haar eigen perspectieven? “I go with the flow. Als ik me hier omdraai, is er weer iets nieuws waar ik mee bezig kan. Ik ga mee in de sneltrein en ik zie wel waar we eindigen. Zolang we samen Uitgekookt maar naar een hoger niveau tillen. Of je nou beneden in de schoonmaak staat, werkt in de marketing of bezorger bent. Als alle onderdelen goed samenwerken, komen we samen verder.”