Wel een beetje spannend dit hoor,” zegt Janita van Unen vrolijk maar oprecht, terwijl ze plaatsneemt. Als teamleider van de klantenservice bij Uitgekookt begeleidt ze een team van dertig mensen. En dat al ruim drie jaar. De spanning is snel verdwenen, want over haar rol binnen Uitgekookt praat ze honderduit. “Het samen groeien, dat maakt alles zo speciaal.” En stiekem ook de ligging van het bedrijf. “Het is maar tien minuutjes met de fiets.”
“Dat is onze belofte aan Nederland: gezond eten, toegankelijk voor iedereen. We bereiden elke maaltijd met de grootste zorg voor smaak en kwaliteit. Ons klantenserviceteam praat er dagelijks over met klanten. Maar ‘echt zijn’ zie je ook terug in onze klantbenadering. Empathie, luisteren en inlevingsvermogen zijn heel belangrijk. Het gaat ons niet alleen om de ‘verkoop’; juist niet, eigenlijk. Wij streven naar positieve ervaringen en 100% tevredenheid. Een ‘wauw-moment’, zoals we dat noemen. Hiervoor hebben we onlangs onze tone of voice aangepast, waardoor onze service nog toegankelijker is geworden. Zo voelen klanten dat ze met al hun vragen bij ons terecht kunnen, wat vaak tot hele mooie gesprekken en verhalen leidt.”
“Het familiegevoel is wat ons drijft en verbindt binnen het bedrijf. Dat is ook de reden dat ik zelf voor Uitgekookt koos. Ik heb ook bij bedrijven gewerkt waar je meer ‘een van de velen’ was of waar alleen de cijfers telden. Je werd er niet echt gezien als persoon. Hier is dat anders. We starten de dag altijd gezamenlijk. We zorgen ervoor dat iedereen het naar zijn zin heeft, wat bijdraagt aan een gezellige sfeer. En als het nodig is, zetten we samen dat stapje extra. Er klinkt dan echt een geluid van: ‘Dat gaan we doen!’. Zo hielpen we bijvoorbeeld onze collega’s van de orderpick toen die extra handen nodig hadden. Het is een knappe prestatie dat dit zo ingebakken zit in onze bedrijfscultuur, zelfs nu we hard groeien. Ik geloof dat dit de basis is van onze kracht. Het geeft me enorm veel energie als we onze doelen behalen. Je merkt dat we als team dan echt lekker gewerkt hebben.”
“De waardering, zowel groepsgewijs als individueel. En de vrijheid om jezelf te zijn en je eigen rol vorm te geven. Je krijgt de ruimte om je kwaliteiten te benutten en jezelf te ontwikkelen. Mijn eigen progressie hier is daar een goed voorbeeld van. Ik begon als klantenservicemedewerker, maar binnen een half jaar stelde Miranda mij de vraag: ‘Wil je doorgroeien?’. Voor ik het wist was ik teamleider. Kansen zijn er hier voor iedereen die de juiste inzet toont. Dat komt voort uit hoe Uitgekookt zich ook zelf heeft ontwikkeld: van klein naar groot. Deze gezamenlijke focus op groei maakt alles zo speciaal.”
Wij koken graag, maar smullen ook van schrijven over eten! We geven je dan ook graag tips & tricks op het gebied van lekker en gezond eten en informeren over onze maaltijdservice.