Gezond

De voordelen van gezonde ingrediënten

Onze maaltijden zitten boordevol gezonde ingrediënten. Hieronder lees je waarom deze zo goed voor je zijn.

Eiwitten

Eiwitten zijn goed voor je spieren, bij het opbouwen en herstellen. We noemen eiwitten ook wel proteïne. Helemaal mooi: dankzij eiwitten zit je lang vol na je maaltijd. Dat voorkomt dat je gaat snacken. Win-win!

Geen toegevoegd suiker

Wij voegen geen suiker toe aan onze maaltijden. Er zit alleen van nature voorkomende suiker in. Denk aan fruit of melksuiker.

Groente

Onze maaltijden zitten boordevol groente! Hieruit haal je vitamines, mineralen en andere beschermende stoffen. Ook zitten er veel vezels in groenten. Dat is goed voor je spijsvertering en stoelgang.

IJzer

IJzer levert een bijdrage aan je fit en energiek voelen. Dit komt omdat ijzer belangrijk is voor de aanmaak van rode bloedcellen. Deze vervoeren zuurstof in je bloed. Heb je te weinig ijzer in je bloed? Dan kun je je moe voelen. Voor vrouwen is het extra belangrijk om voldoende ijzer te eten.

Noten

Een handje noten over je maaltijd geeft je net die extra gezondheidsvoordelen. Zo zijn noten goed voor je bloedvaten, want ze verlagen je slechte cholesterol. Dat is niet alles. In noten zitten eiwitten, vezels en gezonde vetten! We raden aan om 25 gram noten per dag te eten.

Peulvruchten

Peulvruchten zijn goed voor je bloedvaten. Ze verlagen je slechte cholesterol (LDL). Ook zitten er veel eiwitten in peulvruchten. Die zijn op hun beurt weer goed voor je spieren!

Maak kennis met onze voedingsexpert

Maak kennis met onze Voedingsexpert Laura

Thiamine (vitamine B1)

Thiamine ondersteunt je fitheid en energielevel. Thiamine noemen we ook wel vitamine B1. Het is goed voor je zenuwstelsel, je energievoorziening en je hartspier. Je lichaam heeft thiamine nodig om koolhydraten om te zetten naar energie.

Vegetarisch

Het is goed voor het milieu en klimaat om (af en toe) geen vlees te eten. Zo draagt minder vlees eten bij aan minder gebruik van water, minder ontbossing en een lagere uitstoot van broeikasgassen. Wist je dat al steeds meer Nederlanders een of twee keer per week vegetarisch eten?

Verzadigd vet

Te veel verzadigd vet is niet goed voor je. Onze maaltijden hebben een laag gehalte verzadigd vet. Dit heeft een beschermend effect op je hart en bloedvaten.

Vette vis

Vette vis is heel gezond! Het is goed voor zowel je hart en vaten, als voor je botten. Dit eerste komt door omega-3 vetzuren. Dit tweede door vitamine D. Hierdoor kun je calcium beter opnemen. Wij raden om één keer per week vette vis te eten. Zoals makreel, haring of zalm.

Vitamine C

Vitamine C is goed voor je weerstand. Ook zorgt vitamine C ervoor dat je ijzer makkelijk opneemt in je lichaam. Dit draagt bij aan je fit en energiek voelen.

Vleesvervangers

Wie geen vlees eet, moet er op letten voldoende vitamine B12 binnen te krijgen. In onze vegetarische maaltijden zitten volwaardige vleesvervangers met vitamine B12. Dit is goed voor de aanmaak van rode bloedcellen. Hierdoor voor kom je bloedarmoede.

Vloeibare margarine

Wij bakken onze maaltijden in vloeibare margarine. Hier zit vitamine E in. Dit ondersteund de bescherming van je cellen, bloedvaten, organen, weefsels en je ogen.

Volkorenproducten

Volkorenproducten graanproducten zijn gemaakt van de hele graankorrel. Denk aan volkorenbrood, volkorenpasta en zilvervliesrijst. Hierin zitten veel vezels. Dit is goed voor je stoelgang.

CTA

Bekijk het menu van deze week

Onze gezonde vragen

  • De exacte cijfers vind je op onze pagina over maaltijdlabels. Verder zie je op het menu op onze website per maaltijd wat er precies in zit.