Gezond

Zo helpen wij je gezond te eten

Bij Uitgekookt vinden we een gezond eetpatroon voor iedereen belangrijk. Hoe druk je ook bent. Wat je situatie ook is. Daarom maken wij gezond eten écht lekker en bezorgen we onze gezonde maaltijden gewoon bij je thuis.

Onze maaltijden dragen bij aan een gezond voedingspatroon

Onze maaltijden dragen bij aan een gezond eetpatroon. Wij koken volgens de Richtlijnen Goede Voeding van de Gezondheidsraad. Dat betekent: veel verse groenten, volop eiwitten, voldoende koolhydraten en een gezonde hoeveelheid goede vetten. Ook voegen we geen suiker toe en gebruiken zo min mogelijk slechte vetten en zout.

Hierdoor zitten in onze maaltijden de bouwstoffen, brandstoffen en beschermende stoffen die je nodig hebt. En zo min mogelijk stoffen die niet zo goed voor je zijn.

Eenvoudig kiezen voor extra gezonde maaltijden

Oze maaltijden dragen dus bij aan een gezond eetpatroon. Sommige maaltijden bevatten zelfs extra veel groente en/of extra weinig zout of vet. Dit zijn onze gezondste en bewuste keuzes. Je herkent ze aan hun label:

Gezondste keuze

  • Dit is de beste keuze voor elke dag. Met veel groenten en eiwitten, geen toegevoegde suikers en het minste zout en vet van al onze maaltijden.

Bewuste keuze

  • Ook deze maaltijden zitten boordevol groenten en eiwitten, maar er zit iets meer zout en vet in dan de gezondste keuze. Alsnog een verantwoorde keuze, die past binnen een gebalanceerd voedingspatroon.

Lees verder om erachter te komen wat de beste keuze voor jou is.

Kom erachter om hoeveel gram groente, zout, vet en eiwitten het gaat per label!

Lees meer

Uitleg van onze diëtist Laura

Diëtist Laura ziet erop toe dat onze maaltijden niet alleen lekker, maar ook gezond zijn. Ze geeft meer uitleg over de labels en schreef een blog over de ingrediënten van een gezonde maaltijd.
Gezondste en bewuste keuze

Wat is de beste keuze voor mij?

Wil je graag een gezond voedingspatroon? Dan is de beste keuze voor jou afhankelijk van wat je de rest van de dag eet, zodat je in totaal niet te veel zout of ongezond vet binnenkrijgt. Onze gezondste keuze is natuurlijk altijd goed. Hierin zit heel weinig zout en vet.

Let je de rest van de dag ook al bewust op wat je eet? Dan kun je prima gaan voor de bewuste keuze of een maaltijd zonder label.

Voorbeeld waarbij je gedurende dag al aardig wat zout binnenkrijgt

Stel: je ontbijt elke ochtend met twee boterhammen met ham, gevolgd door een lunch met soep en een broodje kaas. Ook neem je gedurende de dag een tussendoortje en een snack. Dan krijg je al aardig wat zout en vet binnen. Het is dan verstandig om voor onze gezondste keuze te gaan, die heel weinig zout en vet bevat.

Voorbeeld waarbij je weinig zout binnenkrijgt

Ontbijt je met kwark en granen en eet je als lunch een salade? Dan heb je nog weinig zout en vet binnengekregen. Het is dan prima om tijdens het avondeten te kiezen voor een maaltijd die iets meer zout of vet heeft, zoals onze bewuste keuze of een maaltijd zonder label.

Lees meer over deze labels.

CTA

Bekijk het menu van deze week

Veelgestelde vragen

  • De exacte cijfers vind je op onze pagina over maaltijdlabels. Verder zie je op het menu op onze website per maaltijd wat er precies in zit.